lørdag den 4. juni 2011

Hækling / Crochet

Jeg hækler mere end nogensinde før. Som I kan se, går det langsomt med mit "nye" tæppe, mens Link til gengæld får en del opmærksomhed (I får ham at se igen i næste uge).
Til gengæld har jeg for første gang i mit liv præsteret at hækle stangmasker uden at kigge på dem. Sådan lidt hist og pist. Det skræmmer mig en anelse - tænk, hvis jeg bliver så god til at hækle?
Den "rigtige" måde at hækle på træner jeg stadig. Og kigger intenst på arbejdet imens. Men det går fremad! Sjovt, som man kan lære nye ting. Stadig vildt at hækle hele to tæpper på én gang, mens jeg lader nevøens trøje ligge alene og ensom. Til gengæld lover jeg at starte på forstykket i dag. Så kan I i det mindste se ribkanten i morgen!

I crochet more than ever. As you can see, my "new" blanket is growing very slowly, but the Link blanket is doing very well (you will see him again next week).
For the first time ever I managed to do double crochet stitches without looking. Not constantly, but every now and then. I'm a bit scared - what if I get that good at crochet?
I still practice the "right" way to hold the hook. Staring wildly at it while doing it. But I get better! Funny to learn new techniques. Still crazy to do 2 blankets at the same time, while letting the sweater for my nephew down. But not for long! I promise to start the front this afternoon. Then you might at least see the rib-edge tomorrow!

3 kommentarer:

  1. Flot tæppe. Et lille pip herfra, hvis du ikke er vild med at hæfte ender, er det en god ide at gøre det ind imellem. Har selv rigtig mange firkanter liggende det "bare" skal syes sammen til tæppe og sjal, meeeeen endehæftning!!!!!!

    SvarSlet
  2. Fint tæppe. Sjov som hæklbacillen spreder sig med lynets hast. jeg er selv inficeret.

    SvarSlet
  3. Susse - jeg tror også der kommer noget endehæftning hen ad vejen. Lige nu har jeg dog ender og sammensyning nok i Link-tæppet, så det får lige lov at vente lidt..
    Ulla - ja, man skal passe på!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails